Veelgestelde vragen

Om jou zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien, hebben wij hieronder de meest gestelde vragen voor je op een rijtje gezet.

Mocht jouw vraag hier niet bij staan, stuur ons dan gerust een berichtje op social media, via hello@makeitgreener.nl of neem telefonisch contact op via 085 - 06 06 221. Wij helpen je graag verder!

Algemeen

0% plastic, hoe zit dat?

Wij willen letterlijk de wereld een stukje groener maken. Niet alleen onze producten zijn groen, ook in onze bedrijfsprocessen willen wij zo groen mogelijk zijn. Daarom gebruiken wij geen plastic. Onze verpakkingen worden gemaakt van FSC-karton en worden dus zo duurzaam mogelijk geproduceerd. Helaas is de kweekpot die wij afnemen nog wel van plastic. Wij zijn druk bezig om hier een duurzame vervanger voor te vinden.

Wat als er iets mis is met mijn aankoop?

Wij proberen jou altijd van de beste service te voorzien, maar helaas kan er weleens iets mis gaan. Probeer zo goed mogelijk te omschrijven wat er mis is met de plant of het product. Laat ons dit zo snel mogelijk weten via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221. Wij kijken dan wat we voor je kunnen betekenen.

Wordt mijn plant verpot voor verzending?

Nee, wij verpotten de planten niet. Een plant kan heel gevoelig zijn en stress krijgen van verpotten. De plant wordt namelijk uit haar vertrouwde omgeving gehaald, verliest wortels, moet wennen aan een nieuwe bodem en dan ook nog in een verzenddoos. Je kunt jouw plant het beste verpotten in het voorjaar, zodat de wortels de tijd hebben om te herstellen en de plant op een vaste plek blijft staan.

Wat als mijn wens niet in jullie assortiment zit?

Ben je al een lange tijd op zoek naar een speciale plant? Of staat jouw favoriete plant er niet tussen? Neem dan contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221 en dan kijken we graag wat we voor jou kunnen betekenen.

Bestelling

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Via het menu of middels de zoekfunctie kun je onze producten vinden. Wanneer je een product gekozen hebt, kun je deze toevoegen aan je winkelmand. Bij een plant heb je direct de mogelijkheid om de juiste pot erbij te bestellen. Vervolgens ga je naar je winkelmand en heb je de mogelijkheid om eventueel een kaartje toe te voegen. Bij de volgende stap voer je alle gegevens in die gevraagd worden. Vervolgens kun je een verzendwijze kiezen (persoonlijke bezorging, PostNL, DHL of een servicepunt). Je kiest daarna een betaalmethode en bevestigt en betaald de bestelling. Zodra wij de bestelling hebben ontvangen, krijg je hier een bevestiging van per mail. Wanneer wij jouw bestelling hebben verzonden, krijg je een mail met daarin een Track & Trace link. Onze missie is om de wereld een stukje groener te maken, hierdoor sturen wij geen factuur mee met de verzending, deze krijg je indien gewenst alleen per mail toegestuurd.

Heb ik een account nodig om online te kunnen bestellen?

Nee, je hoeft geen account aan te maken om een bestelling te plaatsen. Wij raden dit wel aan, omdat je in jouw account altijd je bestellingen terug kunt zien.

Kan ik mijn bestelling als cadeau laten bezorgen?

Ja, dat is mogelijk. In de winkelmand heb je de mogelijkheid om een kaartje met een persoonlijke boodschap toe te voegen. Vervolgens vul je jouw eigen mailadres in en kun je de gegevens van de ontvanger bij het bezorgadres invullen. Bij factuuradres kun je jouw eigen gegevens toevoegen.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?

Vanuit onze webshop wordt direct een mail gestuurd om je bestelling te bevestigen. Soms komt deze in je ongewenste mail of spam box terecht. Controleer dus altijd of de e-mail niet in een verkeerde map is terecht gekomen. Mocht je de bevestigingsmail niet hebben ontvangen, is er waarschijnlijk iets misgegaan. Neem contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221 en dan kijken we graag even met je mee.

Mijn bestelling is beschadigd bij bezorging. Wat nu?

Indien je bij aflevering van je bestelling schade of onjuistheden ontdekt, neem dan contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221 en dan kijken we graag even met je mee.

Kan ik mijn bestelling annuleren of aanpassen?

Mocht je de bestelling willen annuleren of aanpassen, neem dan contact met ons op via 085 - 06 06 221. Mocht de bestelling al verzonden zijn, kunnen wij deze helaas niet meer annuleren.

Betaling

Hoe kan ik betalen?

Op dit moment kun je bij ons betalen met iDeal, Paypal, Creditcard en Google Pay en Apple Pay.

Kan ik op factuur betalen?

Op factuur betalen kan alleen voor bedrijven geregeld worden. Neem contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221.

Bezorging

Hoe versturen jullie de planten?

Voor het versturen van onze planten, hebben wij speciale plantendozen die ervoor zorgen dat jouw nieuwe plant in goede conditie aankomt.

Hoe lang duurt het verzenden?

Wij streven ernaar om alle bestellingen die op werkdagen voor 22:00 uur besteld worden de volgende dag te versturen. Bij nachtvorst kunnen wij sommige planten niet direct verzenden, planten kunnen hier namelijk gevoelig voor zijn. Wij verpakken de planten uiteraard zo goed en warm mogelijk, maar vragen om je begrip om de levering uit te stellen. Wij houden je uiteraard hiervan op de hoogte.

Waar bezorgen jullie en wat zijn de bezorgopties?

Momenteel bezorgen wij alleen in Nederland. Wij bezorgen met PostNL. Dit zijn standaard leveringen van maandag tot en met zaterdag tussen 09:00 en 18:00 uur. Ook is het mogelijk om een Servicepunt van Postnl te kiezen, kies het punt bij jou in de buurt en haal het pakket op wanneer het jou uitkomt. Jouw dichtstbijzijnde servicepunt kun je kiezen na het afronden van je betaling. Je ontvangt altijd een mail met een Track & Trace code waarmee je jouw pakket kunt volgen. Bij bestellingen van meer dan 10 planten bezorgen wij deze met onze eigen bezorgservice. Wij nemen hierover contact met jou op.

Volgens mijn track & trace is mijn bestelling aangekomen, maar ik heb hem niet ontvangen. Wat nu?

Mocht jouw pakket niet aangekomen zijn, neem dan contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221. Wij zullen vervolgens een onderzoek starten. Hierdoor kunnen wij zo snel mogelijk achterhalen waar jouw pakket is en deze alsnog op sturen.

Kan ik mijn bestelling ook ophalen?

Momenteel is dit niet mogelijk omdat wij geen bezoekadres of fysieke winkel hebben.

Retourneren

Wat als mijn bestelling niet voldoet aan mijn verwachting?

Jammer om te horen, maar je kunt je bestelling altijd zonder opgaaf van reden retourneren, binnen 14 dagen. We vragen je om de planten zo snel mogelijk retour te sturen, zodat ze gezond bij ons aankomen. Heb je een klacht over je aankoop? neem dan contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221 en kunnen we samen kijken naar een passende oplossing.

Hoe kan ik mijn bestelling het beste retourneren?

Op onze pagina Bestellen & Retourneren vind je een uitgebreide uitleg en een link naar ons Retourportaal. Mocht je toch meer informatie willen, neem contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221.

Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik mijn bestelling annuleer?

Zodra de retour bij ons binnen is, betalen wij het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele betaalde verzendkosten aan jou terug.

Planten

Hoe zorg ik ervoor dat mijn plant in goede conditie blijft?

Planten zijn natuurproducten en kunnen daarom veel van elkaar verschillen. Elke plant is uniek met ieder haar eigen verzorgingsbehoeften. Daarnaast is geen huis hetzelfde en is de verzorging naast soort afhankelijk van plaats, licht, kamertemperatuur en lengte. Op de productpagina van de planten vind je duidelijke verzorgingsinstructies. Het is altijd belangrijk om te kijken en vooral uit te proberen waar jouw plant zich fijn bij voelt. Mocht je toch nog vragen hebben of advies willen? Neem contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221 en dan adviseren wij jou graag.

Hoe vaak moet ik mijn plant water en voeding geven?

Iedere plant heeft andere behoeften en het is afhankelijk van het seizoen, plaats, licht, en kamertemperatuur. In de zomer heeft jouw plant meer water nodig, dan in de winter. Daarbij is de winter de rustperiode van een plant. Geef daarom alleen voeding in de lente en zomer om de groei te bevorderen. Op onze productpagina vind je verzorgingsinstructies. Mocht je toch nog vragen hebben of advies willen? Neem contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221 en dan adviseren wij jou graag.

Droogbloemen

Kan ik mijn eigen droogbloemen boeket zelf samenstellen?

Het is mogelijk om een persoonlijk boeket samen te laten stellen. Neem contact met ons op via hello@makeitgreener.nl of telefonisch via 085 - 06 06 221 en dan denken wij graag met jou mee.

Hoe lang blijven mijn droogbloemen mooi?

Het voordeel van de droogbloemen is de levensduur. Ze blijven minimaal 6 maanden mooi. Vermijd fel zonlicht en te vochtige ruimtes om te voorkomen dat de bloemen verkleuren en gaan hangen.

Kunnen wij je helpen?

Winkelwagen